2 artikler om GLEMSELSKURVEN
Hvorfor kan vi ikke huske det, vi lærte i skolen? CLASSIC: Kan det virkelig passe, at vi glemmer det meste af vores skolelærdom igen? Hukommelsesforsker giver et svar - og fortæller hvad, vi husker bedst. Se link til videnskab.dk artiklen. Læs om GLEMSELSKURVEN og Hermann Ebbinghaus her.
Arkiverede aktikler
Læringshjulet - hvordan lærer man bedst? Version 9.1

Seneste indlæg i din firmablog
Vær blandt de første til at modtage sidste nyt!
2 artikler om GLEMSELSKURVEN
Hvorfor kan vi ikke huske det, vi lærte i skolen? CLASSIC: Kan det virkelig passe, at vi glemmer det meste af vores skolelærdom igen? Hukommelsesforsker giver et svar - og fortæller hvad, vi husker bedst. Se link til videnskab.dk artiklen. Læs om GLEMSELSKURVEN og Hermann Ebbinghaus her.

Her starter teksten. Du kan klikke her og begynde at skrive. Dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est.
Eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur adipisci velit sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem ut enim ad minima veniam.
Uddybning af indlæringsprincipperne bag "Hjælp til at HUSKE biologi & kemi bedre AI agenten". Ved Jan Ivan Hansen.
……………..
TRIN 4: Tag testen igen (igen: Øv dig – via testen – indtil du kan huske det hele fejlfrit), fordelt over en længere tidsperiode, med stigende tidsintervaller imellem (FORDELINGSPRINCIPPET eller SPACING) - fx
- Næste dag
- 1 uge senere
- 14 dage senere
- 1 måned senere
- 3 måneder senere
- Eksamensforberedelser: sidste tests
Det var minimum 8 hukommelsestests, på et ½ år, baseret på "AKTIV GENKALDELSE", som du kan læse mere om via dette link: Sådan husker du bedst dit pensum – også til eksamen
Der er ikke noget universelt optimalt interval eller testantal, idet dette afhænger af mange faktorer - fx materialets sværhedsgrad, hvor godt det skal huskes og hvor længe? Fleksibilitet er nøglen:
- Kortere intervaller til svært materiale eller hvis en eksamen eller prøve er tæt på [hvis man fx skal til en prøve om en uge, er 2 til 3 test med 2 dage imellem hver test godt]
- Længere intervaller til information, som er nemmere at huske
- Juster efter din faktiske præstation ved agentens test af din hukommelse
Lær mere om SPACING i denne video: https://www.youtube.com/watch?v=m2AdtHPTNsU
Mvh. Jan Ivan Hansen
Cand.scient. i biologi-kemi
Selvlært læreprocesnørd
janivanhansen2@gmail.com
